till magnus

Idag är det jag som presenteras som den tredje januarivisionärenwww.cm3.se med den här texten;
Nu har det första året på decenniet 2010-talet passerat förbi och lämnat så många spår efter sig. Det har varit ett berg och dalbana åktur för mig. Ofta svischade jag och livet förbi alla med otrolig fart medan det andra stunder var uppförsbacke och vi fick tillsammans kämpa oss upp. Men det är nu vi står på toppen igen. Det är nu som det pirrar i magen och ett helt varv av äventyr står framför oss ännu en gång. Jag är förväntansfull.

Under det gångna året tog jag ett kliv in i vuxenlivet på riktigt. I början på juni lämnade jag grundskoletiden bakom mig och började gå min egen väg. I samband med det fick jag även mitt första riktiga jobb. Gymnasiet började och tog mig med storm. Jag kastades in i mediernas värld och stormtrivdes. Förutom erfarenheterna gav mig året som gått en hel drös med nya fantastiska människor vilket jag är otroligt tacksam för.

Men allt har inte varit en dans på rosorna. För att komma upp till rosens blad fick jag sticka mig på en och annan tagg. För att ta mig in på gymnasieskolan krävdes många kvällar med pluggandet och att få nya klasskamrater har alltid med sig att man glider ifrån sina gamla…
Jag gissar på att det är så det funkar här i livet. Man kan inte få allt men man kan lära sig att uppskatta det man redan har. Man kan inte göra allt perfekt, men man kan alltid åtminstone försöka göra det bättre.

Inte bara jag, utan hela min generation har blivit ett år äldre och många erfarenheter mognare. Tillräckligt gamla för att inte längre bara bry sig om sig själv utan även samhället vi bor i. Förra året blev två av mina vänner ledamöter i Kommunfullmäktige och med det nya året har jag förväntningar att bara fler och fler hakar på och tillsammans gör en bättre skillnad. Det krävs inte mycket, bara ambition och engagemang.

Och som min mamma alltid säger "börja hos dig själv". Många har lätt för att sitta hemma i soffan och klaga på systemet och styrelsen i landet så som i samhället vi bor i. Det kommer man tyvärr inte långt på, så varför göra det? Kom igen, ryck upp er och vänta inte på att andra ska göra det före.
Det är nytt år, nya möjligheter.

Kommentarer
Postat av: Mange

got it!

2011-01-03 @ 08:19:44
URL: http://www.cm3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0